Wednesday, October 17, 2012

Tight Bonding

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Allah grants me with love that I am able to love and to be loved. 

Saya ada tiga boyfriends. Abah, abang dan adik.

Dan tiga girlfriends. Umi kakak dan adik.

Baru tadi umi cerita over phone:

Hari Sabtu hari tu adik lelaki saya demam. (Wei nak si 2 last payyyperr for PMR kot)
Umi dengan abah datang kat adik yang berdua tu kat SESMA.
Temperature adik:39 degree Celsius. 
Abah dengan umi bawak adik keluar pergi klinik.
What was more worrying: panas dia tak turun pun lepas makan ubat. (Dekat part ni ada rasa macam nak bantai sistem kapitalism je sebab isu ubat) Terus rasa macam I have to be there to take care of my brother. Rasa macam nak je balik nak suruh badan adik turun panas dan kembali normal. I know why did it happen so I have the feeling like I must be there. 
The next day Umi dengan Abah pukul 430 pagi dah turun dari Kuala Berang pergi Gong Badak, pergi jumpa adik lagi. Siap solat hajat baca Yasin. (tet tet tet air mataku sudah menitik haha)
Dan lepas tu alhamdulillah biizdnillah, adik dah sihat and sit for his last 2 payyperrr...

Biasalah orang baru baik demam kan, selera pun kalah dracula.
Adik call abah cakap dia mengidam nak makan sup panas. Keluarga kitorang memang suka makan sup panas. So umi dengan abah pun terus gerak cari barang, balik rumah masak sup, bawak kat adik. Adik masa tu tengah ada kem konsert jpn kat Marang. Imagining how he ate the soup... I miss my lil brother. Memang la takkan ada adik lain yang macam tu. Takkan ada orang lelaki lain yang akan tidur kat bahu saya dalam kereta, kalau tak kat bahu pun kat atas riba. Kalau bernasib baik dia tidur bukan free, siap bagi saliva lagi. Hehh. Kitorang kongsi earphone dengar lagu MP3 dalam kereta. Tukang buat muka comel bila sampai dalam kedai, nak mintak kakak dia belanja makanan ke apa-apa. Tukang buat muka sedih kalau dia dah nak balik asrama tapi baju belum gosok...  tukang gelak for nothing, benda tak kelakar sekali dengan saya ni hahh...

Alhamdulillah. Allah kurniakan keluarga bahagia untuk saya. To tell you the truth, bersyukur la dengan keluarga yang awak ada. Sebabnya, kisah keluarga berpecah belah, mak kahwin lain ayah kahwin lain, mak tiri jahat pukul tumbuk sana sini, ayah tiri tak berhati perut, dan kadang-kadang ayah yang sama je tak rasa nilai apa-apa dengan anak dia sendiri: itu bukan cerita dalam novel. Itu bukan cerita dalam drama. ADA. Itu realiti. Memang saya tak pernah rasa alhamdulillah, tapi bukan tak ada kawan-kawan saya yang merasai benda tu.

Thanks Allah for this very tight bonding.



0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment