Tuesday, November 13, 2012

Clearance of Accusation: Belong to Allah.

Bismillah. Assalamualaikum.

Maka mata ini sudah pun nampak kewujudan orang-orang beridentitikan ustazah yang sebenarnya menyebar fitnah, menabur benih kebencian manusia lain kepada manusia tertentu.

Sesungguhnya dalam dunia sekarang ni, manusia memang tak nampak dosa fitnah tu sebagai ancaman. Mungkin sebab Allah tutup hati. Mungkin sebab pemikiran umat Islam yang merosot. Entah, tak tahu sebabnya kenapa tapi yang pasti, manusia yang beragama Islam hari ni ramai sangat yang suka mengumpat dan memfitnah.

Talking about accusation:

At first, if I were to be accused by someone, logically I would feel down, depressed, anger dan semua benda negatif tu akan datang. Dan kita akan rasa untuk cakap dengan semua orang yang kita tak bersalah. But, do you believe that no one would believe your says? Kalau ada pun sorang out of 20 persons kot

Kita memang tak panggil fitnah itu datang, tapi bila cerita direka dan mula tersebar, maka bertubi-tubi kebencian manusia akan datang. Memang tak ramai yang akan selidik dulu kebenaran berita yang didengari. Majoriti manusia akan terus percaya apa yang dia degar, nak-nak, berita yang hot nye.

Kan?

Berdasarkan pengalaman (orang yang rapat dengan saya) kita memang takkan mampu buat orang lain percayakan kita yang innocent ni. They would love isu sensasi more than the truth.

Macam mana nak clear up nama kita yang dah dikaburi dengan fitnah tu?

Percaya kepada Allah. Sebab by time, Allah akan bagi kita nikmat dan buat orang lain fikir, betul ke kita buat benda maksiat, benda jahat benda tak baik tu dulu? Sebab bila Allah nak clear kan nama kita, Allah akan clear kan. Selagi mana kita bergantung kepada Allah. No need to see bomoh pawang dukun etc.


0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment