Thursday, November 8, 2012

Rajuk Hati yang Dibawanya Takkan Sampai ke Puncak Bahagia

Bismillah.
Salam alaik.

Heh. Tajukkkk.... tapi betullah tu. Siapa merajuk dia yang rugi. Siapa bermasam muka dia yang rugi. Kenapa?

Sebab dia telah menolak orang sekeliling dia untuk mendekati dia. Mana dia tahu ada antara mereka itu yang akan dijadikan asbab untuk dia dapat ilmu dari Allah?

Maka oleh itu, kalau kecil hati, belajarlah bersabar, atau kalau perlu menuntut hak anda, bersuaralah dengan professional (bukan hentam kat facebook) atau bukan dengan bermasam muka.

Masam muka ni akan mencalarkan hati orang yang melihat muka masam tu.

Kalau merajuk apa yang kita dapat?

Sakit je lebih. Hormone stress semua datang jadi banyak penyakit datang. (Heyy ini medically proved okay? Nak cerita satu-satu panjang pulak)

Merajuk juga akan menghilangkan seri wajah anda. Lebih-lebih lagi pada usia awal 20-an ini. Jangan masamkan muka kalau nak cari bakal suami.

Mungkin jugak merajuk dapat menyedarkan seseorang tentang kesalahan dia, tapi bukan semua orang boleh dapat kesedaran dengan merajuknya anda. Cuba fikir, kalau luah betul-betul dan bagitahu mana salah orang itu, kat mana nak kena baiki, maka dia pun sendiri akan dapat sedar dengan baiknya, tanpa perlu bergaduh dan bercakaran seperti kucing dengan kucing, mengelakkan perbalahan gengster Kampung Nibong dan Kampung Losong. (Omma ingat keropok lekor)


0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment