Monday, November 19, 2012

Tadarruj. Lagi?

Bismillah. Salam 'alaik.

Cerita pasal Gaza lagi. Rasanya cerita ni bermusim. Bila seorang mula cerita di facebook, dan yang lain mengikut, dan yang lain mengikut maka ia mencipta energy panas sekejap

Ada je friend (tak kenal pun) yang cakap kat Facebook, maksud dia lebih kurang macam ni la: Saya harap wave ni akan kekal at least 5 bulan.



Apakahh??

Shouldn't the spirit remains in our soul sampai mati? Perjuangan tu bukan sebab Islam ke?

Okay. Terbaru dalam Facebook jugak, disebarkan meluas oleh mereka yang menyokong penentangan terhadap pengeboman di Gaza: Morsi cakap kalau Israel tak stop serang/bom Gaza maka diorang akan menghadapi kemarahan rakyat Mesir.

-.-'

Heyy. Pada satu ketika dulu, hanya kerana seorang wanita Islam yang tudungnya diselak, Khalifah lancarkan jihad ke atas orang yang melakukannya.

Ini pembunuhan kot!

Bunyinya dah seolah-olah kerajaan berselindung di sebalik rakyat pun ada. Kenapa nak marah je? Sepatutnya sebagai orang Islam yang berkuasa, pemimpin-pemimpin ni kena bertindak, bukannya sedap berbicara. Okay fine, apa masuk bertindak tu?

JIHAD AKBAR.

 Ibn Majah mengeluarkan dari Abdullah bin Umar, ia berkata, 

“Aku melihat Rasulullah SAW  tawaf mengelilingi Kaabah dan baginda bersabda, ‘Alangkah indahnya kamu, alangkah harumnya aromamu dan alangkah agungnya kehormatanmu, demi Zat yang jiwa Muhammad ada di genggaman kedua tanganNya, sungguh kehormatan seorang mukmin lebih agung di sisi Allah dari kehormatanmu, begitu juga dengan harta dan darahnya…”


Tapi apa yang pemimpin-pemimpin ni buat?


Hanya berkata-kata dan tidak ada pun perjuangan melawan musuh-musuh Islam ni. Hanya mengharapkan PBB bertindak sedangkan PBB tu badan yang dilahirkan dari sistem kapitalism dan demokrasi yang mendengar suara majoriti. Siapa yang majoriti tu? Dah semestinya la kapitalis-kapitalis yang menolak Islam.



Sangat penat. Kenapa bertangguh? Kalau diikutkan janji mereka sepatutnya dah terjadi Daulah Islam. 

Tapi...

Huihh. Kenapa bertadarruj? Melaksanakan syariat secara berperingkat? Sedangkan umat Islam masih ditindas dan mengharapkan bantuan? 

Khilafah je yang boleh jadi jawapan, insyaAllah. Itu janji Allah.



0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment