Monday, December 31, 2012

Kau Kata Aku Berpuak?

Assalamualaikum.

Hari ni saya update status macam ni kat Facebook:

sila besarkan sendiri hehe

"... kerana mereka yang 'berkualiti' lebih memilih berpuak-puak, tidak mahu berada dalam satu majoriti untuk membantu mereka yang 'kurang kualiti'..." (Komen orang tu kat bawah)

Haiyooo... sedap berbicara kak oi? (Haha marah benar lagu tu...)

Rasulullah melarang kita mengamalkan assobiah. 

Kami approach anda, tapi anda yang melarikan diri.
Saya tegur awak, awak yang tak nak cakap dengan saya.

Siapa yang berpuak sekarang ni?

Dakwah itu ialah roh Islam. Kami dapat tahu tentang hal ni, takkan la kami nak simpan untuk kegunaan sendiri sahaja? Itu namanya tak cintakan Islam sedangkan matlamat kami adalah untuk menegakkan Khilafah buat kali kedua atas jalan kenabian.  Untuk menegakkan khilafah maka kita kena sampaikan Islam kepada semua orang supaya orang faham macam mana sistem Islam yang sebenarnya. 

Maka kurang tepat la kenyataan awak di atas ye, cik kak. 

Kesilapan terbesar kita dalam berjuang untuk Islam ialah mencari jemaah, bukan mencari Islam yang sebenar. 

Kesilapan yang tak kurang juga besarnya dalam berjuang untuk Islam adalah meletakkan titik noktah dalam mencari Islam yang sebenar.

Kesilapan yang sangat besar dalam berjuang untuk Islam juga adalah apabila kita menerima idea-idea Barat. Idea menegakkan negara Islam melalui jalan demokrasi ialah idea yang hampir mustahil sebab demokrasi berasal dari akidah sekularisme, yang memisahkan agama dari kehidupan, dan memisahkan agama dari negara. Idea demokrasi lahir ketika raja-raja dan agamawan di Eropah menindas rakyat dengan mendakwa mereka wakil Tuhan. Disebabkan golongan yang 'beragama' ini lah lahirnya sekularisme, di mana rakyat tidak mahu menerima golongan 'beragama' ini sebagai pemerintah, dalam masa yang sama tak sampai hati untuk menidakkan kewujudan agama dalam kehidupan.

Hasilnya: demokrasi. 

Demokrasi dicanang-canangkan sebagai jalan yang terhampir dengan kebenaran (iaitu penegakan negara Islam). Sedangkan jalan yang benar dah wujud lama dah pun: iaitu cara Rasulullah saw membina negara Islam yang pertama. Ada ke Nabi saw pakai demokrasi? Ada ke Nabi saw bergabung dengan orang kafir?

Demokrasi is haram. 

Okey kalau tak puas hati dengan kenyataan saya ni, maka boleh add saya di Facebook, ada link kat tepi-tepi blog ni silakan add. Tanya jangan tak tanya. Jangan cakap belakang-belakang okey? SILA TANYA.

Yeah. I am very serious. Jangan main-main dengan idea penegakan Khilafah.

BTW, can anyone tell me about taadud jamaah?

0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment