Saturday, February 16, 2013

Nanti Kamu Cari Saya di Akhirat

Bismillah. Salam alaik.

PBL belum siap. Karangan kewajipan khilafah pun belum bermula walau sepatah kata lagi pun. Galok pulak tulis blog. Time cuti hari tu berhabuk blog ini dibuatnya. Time sekolah rajin pulak nak update.

Maafkan saya kalau bicara saya dengan blog ni ( saya punya blog, saya punya suka) selalu sangat berkaitan dengan Khilafah and stuff..........

Khilafah itu sistem pemerintahan Islam yang bertahan selama 1400 tahun, hanya dengan 80 kes jenayah sepanjang seribu tahun lebih tu. Sistem sekarang: sehari berjuta-juta jenayah yang berlaku. (Ohoh itu la akibat demokrasi dan kapitalisme)

Sistem yang bagus sampai macam tu sekali, dan terbukti (bukan khayalan) selama ribuan tahun tu takkan saya tak nak bagitahu awak semua?

So silala tahan membaca entri bab-bab khilafah, saya hanya cuba menyampaikan. Untuk diserap, dipercayai dan diterima, itu bukanlah kuasa saya untuk membuatkan awak semua merasainya, memikirkannya. Neither me nor anyone else nor you yourself can change your mind, except Allah swt.

Peringatan: differentiate adakah anda mencari kebenaran atau hendak mencari salah jemaah lain. Itu masalah terbesar sebahagian orang Islam yang mengatakan mereka berjuang untuk Islam. Kebenaran tak stand kepada jemaah tertentu. Kebenaran stands alone.

Kalau saya tak bagitahu kamu, nanti kat akhirat Allah tanya saya, kamu buat apa dengan blog kamu? Tak sampaikan kebenaran? Apa yang kamu tulih dalam blog kamu?

Dan nanti di akhirat disebabkan saya tak bagitahu awak semua, kamu cari saya di akhirat dan bertanya awat tak bagitahu...

Sila lah rasa apa saja tapi saya hanya nak memberitahu.

0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment