Tuesday, May 14, 2013

Alhamdulillah, Selesai

Assalamualaikum.

Dua atau tiga entri sebelum ini merupakan luahan hati kekecewaan saya terhadap insiden-insiden yang berlaku terhadap komuniti yang saya sertai.

Allah datangkan ujian buat kami semua yang mendukung perjuangan Islam ni.

Rasanya kalau ujian tu datang dalam bentuk external, maka kami menjadi lebih bersemangat untuk menyebarkan dakwah Islamiyah. Lagi banyak serangan dalam bentuk hujah ideologi dan emosi datang menyerang kami, semangat untuk menyebarkan kebenaran itu datang bertubi-tubi juga.

Tapi rupa-rupanya ujian internal lebih membunuh dan menyakitkan. Sampai hilang semangat dibuatnya. Sampai bisu terus saya di Facebook. Sampai lemah semangat kami yang selama ini lantang bersuara.

Syaitan tidak akan membiarkan kebenaran tertegak, syaitan seboleh-bolehnya akan mencuba untuk menarik seramai mungkin anak Adam ke neraka bersamanya.

Syaitan tak akan membiarkan Khilafah tertegak, sebab dengan Khilafah sistem Islam berjalan dan tidak ada lagi kejahatan berlaku, dengan izin Allah.

Inilah usaha syaitan untuk menyesatkan orang yang sudah menerima kefahaman Islam sepenuhnya.

Alhamdulillah, Allah telah membuka hati kami. Allah selesaikan ujian itu. Tak kiralah berapa banyak air mata yang gugur mengenangkan kesilapan kami dalam jalan dakwah ini, alhamdulillah, kami semua menerima iktibar.

Riak, ujub dan takbur itu amat bahaya.

0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment