Saturday, May 21, 2011

Jadi Tough Sangat Pun Susah

Assalamualaikum. Hihi.

Ramai yang cakap saya ni tak mudah terasa.

Banyak la kamu... tak terasa hape. Banyak je. Kalau bukak hati ni mesti banyak gores-gores tak menang-menang. Iye?

Apa maksud terasa tu? Terasa tu saya rasa maksudnya macam ni: Rasa la. Rasa terhiris terguris dan apa-apa je la yang membuat kita rasa nak merajuk. Nak marah ke.

Maybe yang orang cakap tu sebab saya ni partial je kot. Rasa tapi tak merajuk.

Aku geram nak merajuk! Tapi tak best. Bak kata kawan saya, buat penat je. [Kalau merajuk ada yang tukang pujuk tidak hape la kan? Hehehe :P]

Susah kalau orang anggap kita ni tak mudah terasa. Sebab sampai satu tahap orang akan anggap kalau sesuatu terjadi, kita akan di-ignored-kan. Tu la, sebab saya pakai cermin tebal. Kena ketuk pun tak pecah. Kalau pakai cermin nipis, mudah sangat la pulak pecah ye... [cermin=preservation of ego]

Seringkali je terasa orang lain tak kisah kita nak terasa ke nak apa, sebab orang pandang kita ni takkan terasa dengan apa-apa. Pernah je tunjuk kemarahan atas kata-kata orang lain, tapi masa tu nak marah mengamuk pun okey la sebab tengah PMS. [Perhatian: time PMS perempuan kena kawal perasaan. Kalau tak alamat break up la kamu dengan balak anda. Nasib baik masih belum ada balak yang berkenan. Kikiki :P]

Jadi, mana best? Nak jadi orang yang senang merajuk ke... atau orang yang tahan je keterasaan dalam hati dan lupakan segala guris-guris itu?

Best jadi diri sendiri... tak payah la merajuk tak pasal-pasal atau berpasal-pasal. Kasi hilang keawetan muda dan nampak tua lagi ada la.Smile. [Btw, selalu jugak orang cakap saya ni suka senyum. Iye? Hihi. Suka gelak pun ye jugak.]

Oleh itu readers digest semua, senyum la. Kalau awak nak merajuk, fikir dulu patut tak merajuk ni? Kenapa? Dan apa kesannya kepada awak dan jugak saing-saing mung.

Sekian.

2 Throw your words, write good:

Ana Jannah said...

hehehe...da say yg spesis kuat nages cane???

Doctor To Be (dengan izin ALLAH) said...

hailohh hang ni jannah... nangis sbb pe?
kdg2 mmg bgos nangis if we cry because of ALLAH. kalo sbb manusia tatau la nk ckp ape... ntah. kite lain kot. sbb aritu org pnah kne kondem ngan kwn2 (sbb silap sendiri jugak), diorg plan nk kondem org smpai org nangis terok gile, tp air mate siket pun tak kuar dowh.
kalo jannah slesa ngan nangis, tkpe la kot... kalo by crying u can solve d probs, xpe la hehe

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment