Saturday, July 27, 2013

Membandingkan Dua Ideologi Kufur dan Mengabaikan Satu-satunya Ideologi Islam

Assalamualaikum.

Had a short chat with a friend in FB. He talked about capitalism and communism. Specifically: economy of these 2 systems.

Katanya: semua sistem ada masalah. be it capitalism or communism. cuma lepas kejatuhan Berlin Wall, ahli ekonomi berpendapat komunism lebih banyak kelemahannya. (edited)

Semua sistem akan ada masalah sekiranya sistem itu yang digunakan untuk mengatur kehidupan manusia, datang atau diciptakan oleh manusia. Sebab manusia tak sempurna. Akal manusia terbatas kepada masa dan tempat, bila dan di mana dia hidup.

Tapi sistem yang diciptakan daripada Allah takkan ada masalah. Sebab Allah sempurna. Allah tak terbatas kepada masa dan ruang. (Allah yang ciptakan kedua-duanya juga) That explains why a system created by Allah is really perfect.

Buktinya: Khilafah sebagai pelindung umat yang berdiri selama 1400 tahun. It was the great civilization, but people don't mention it.

Pada ayatnya saya nampak perbandingan antara kemudharatan dan kemaslahatan (kekurangan dan kelebihan) antara kapitalisme dan komunisme, masing-masing merupakan dua ideologi kufur yang tidak lahir daripada Islam. Dan tidak akan menjadi sistem yang akan menegakkan Islam sebab kewujudan kedua-duanya menafikan kekuasaan Allah dalam kehidupan manusia.

Kenapa harus dibandingkan dua benda yang kufur apabila Allah dah sediakan sistem yang paling efektif untuk kita; Islam?

Kepada anda yang saya maksudkan, sekiranya terjadi anda membaca entri ini: This ain't harassment. Saya mungkin pernah/tak pernah memberitahu anda tentang kewujudan tiga ideologi utama di dunia iaitu kapitalisme, komunisme dan Islam (yang sudah terkubur selama 89 tahun lamanya dan dilupakan oleh orang Islam hari ini). Anda mungkin pernah/tak pernah mendengarnya daripada mana-mana sumber lain selain saya. Saya cuma berharap anda akan mendapat kebenarannya.

Jangan abaikan kewajipan menegakkan Khilafah.

3 Throw your words, write good:

Muhammad Faiz bin Othman said...
This comment has been removed by the author.
Muhammad Faiz bin Othman said...

Doakan mesir n syria

Khairun said...

insyaAllah, sama2 doakan Khilafah tertegak.

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment