Thursday, September 20, 2012

Darjah-darjah Kerinduan

Assalamualaikum.

Ecece. Tajuk kemaingg... rindu-windu pulak dah...

Baru sampai sini tiga hari. Rindu toksah kata. Semalam dah meleleh air mata. Bukan saya tak tahu apa yang menyebabkan saya menangis kerinduan pada kali ini, sedangkan masa tahun pertama dulu aci dah sampai je Mesir, terus je merasai keseronokan berada di tempat orang. Tak ada rasa rindu yang meleleh (tobat pon) dan melampau-lampau, sebab saya tahu saya akan balik tahun depan.

Tapi ketika usia dah nak jejak 20 tahun ni, air mata semakin murah bila sampai bab tinggalkan keluarga.

Sampai kawan pun kata "Saya tak pernah tengok Bihah nangis macam ni."

First year: Masa nak board tu tak rasa sedih pun. Sebab excited gila. Serius tak rasa sedih. Dalam hati kata: I'll be back next year.

Second year: Masa nak naik kapal terbang (yang didefinisikan sebagai silinder bulat yang mempunyai kipas besar di kiri dan kananya dan amat membosankan) nak balik Mesir tu pun rasa macam tak ada apa-apa. Just going back to Egypt... ~lalala~

Third year: Belum naik kapal terbang lagi dah menangis. Sambung menangis lagi kat Mesir (semalam kantoi nangis masa Skype). Menangis sebab rasa macam ada benda yang ditinggalkan. Family. Kalaulah dapat aku bawa mereka semua ke sini... hehehe...

Because the love grows stronger. Thank Allah for granting me with a family.

A home ain't home when the parents are absent. 

Shocking. Bihah never cried since kindergarten for being left.
Bihah cries when she left her family for Egypt.

Perasaan yang kita rasa pun sebenarnya Allah yang bagi. Bukannya datang sengaja atau tidak, bukan automatik. Allah bagi.

That means: Allah blesses my family with the love that is growing stronger during the summer. (oww.. macam duduk Korea pulop ada summer ni hehehh)

kredit to: lulu-fifi (Kami suka tengok video Matluthfi90) 

0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment