Sunday, September 30, 2012

Kan Dah Dapat Tu

Salam alaik.

Ada satu benda nak cerita.

Saya ngan housemate saya yang sorang ni nak pindah. Dari sem 4 lagi beria-ia nak pindah. Lepas tu nak pindah-pindah tu, sibuk pulak minat kat senior. Minat macam tu je la. Kitorang dua orang pun sibuk la nak cari rumah yang dalam lorong yang sama dengan lorong rumah senior tu.

Kitorang minat dua orang yang berbeza, yang mana mereka berdua itu merupakan teman serumah. Macam mana kitorang boleh tahu diorang tu hosmet adalah disebabkan buku panduan musyrif. Jadi saya dengan yakinnya kata, "Eh diorang duduk Syari' C la!"

Syari'= lorong, jalan

Eceh. Konon-konon nak cari rumah kat Syari' C la dulu-dulu.

Bila masanya nak cari rumah tu, alhamdulillah dipermudahkan semuanya, dengan sekali cari je kitorang dapat rumah sebuah ni, yang duduknya dekat Syari' F! Tapi masa tu seriously kitorang dah tak ingat pasal senior tu haha... yang kitorang nak hanya lah rumah yang selesa dan selamat. Kiranya hajat kitorang tu main-main je la. Memang tak serius pun. Kikiki...

Tiba-tiba... sekali tu...

Senior yang kitorang minat tu rupanya jiran sebelah.

Gulp. Rupanya buku panduan musyrif tu ada salah sikit ye.
Kitorang nampak senior tu balik rumah lepas solat Maghrib kat surau tepi rumah kitorang. Dikuatkan lagi dengan kata-kata bakal housemate saya yang pernah duduk dekat situ... "Kitorang dulu duduk berjiran dengan abang-abang tu la."

Erk. Kan dah dapat tu? Maka gelak saya lepas ni akan jadi perlahan la sikit.

0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment