Saturday, June 2, 2012

Siapa yang Layak Kata "Hade aku kesah??"

Assalamualaikum.

Kalau jadi jahat orang kata
Jadi baik orang kata
Bajet bagus la
Koya pandai la
(koya=bajet)
Habis tu nak yang mana satu?

Boys and girls
why do you listen to others?
Must you listen to human's judgement to live your life?

Kalau nak hidup dengan kata-kata manusia 
rasanya dah lama jasad ni terkubur dalam tanah
tak hidup

To live our life
let go of those words coming from other people
go on with what Allah says
with the guidance from Rasulullah

Bercakap dan menaip di blog itu senang macam 1+1

No matter how hard it is
Carilah ilmu.
Supaya kita tak hidup dengan kata-kata manusia
baru boleh jadi orang yang dicampak ke tanah jadi gunung
dicampak ke laut jadi pulau
jadi emas
kena rendam dalam sulphuric acid (SO2) pun takde hape-hape
baru boleh jadi orang yang layak mengatakan
"Hade aku kesah??"



Biar ayat "Hade aku kesah??" tu selari dengan rasa di hati
kalau tak 100% pun
1% pun jadi lah.

Pada saya
orang yang layak mengatakan "Hade aku kesah??" itu ialah
mereka yang tinggi keyakinannya kepada Allah dan Rasulullah
yang percaya pada Al-Quran dan Hadis
yang tidak pernah kisah dengan kata-kata jahat manusia lain
yang tidak tewas kepada pujian dan penghargaan manusia

Never live your life based on people's words and judgement.

0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment