Wednesday, January 16, 2013

Islam Wasatiyyah: Sebuah Pengkhianatan kepada Orang Islam

Bismillah. Salam alaik.


Pernah dengar Islam wasatiyyah?

Apa yang saya faham konsep Islam wasatiyyah ialah satu konsep di mana kita implementasi Islam secara sederhana, tak payah nak syadid sangat.

Wasatiyyah = moderatisme = kesederhanaan

Kapitalis punya kerja hantar 'ulama' untuk memperjuangkan Islam wasatiyyah ni.

Sunnguh, Islam secara sederhana ni bukan pandangan berbeza seorang individu atau organisasi tapi satu pengkhianatan kepada umat Islam. Kenapa? Sebab Islam wasatiyyah takkan menegakkan hukum-hakam yang diwajibkan oleh Allah untuk kita terapkan di muka bumi ni.

Sama la dengan kisah (masa sekolah dulu kita mesti selalu dengar) ketika orang kafir Quraisy menawarkan kepada Nabi saw supaya peluk agama Islam setahun, lepas tu next year peluk agama nenek moyang diorang pulak. Tak sama ke? Bila dah namanya kita ni beragama Islam so segala benda dalam hidup kita kena berasaskan hukum-hakam yang Allah bagi. Bukannya pakai yang Allah bagi sikit, pakai yang Obama suruh sikit.

Kalau nak ambik wasatiyyah, baik la kita puasa separuh hari pada bulan Ramadhan. Ataupun hari ni kita sembahyang, esok tak payah sembahyang langsung. Lusa sembahyang, next day tak payah sembahyang. Lama-lama tak payah sembahyang.

Apakah Allah menurunkan hukum ni, kita boleh pilih nak buat ke tidak? Sedangkan Allah yang menciptakan kita.

Sebab tu la kita tak boleh jadi umatyang menyerahkan segala sesuatu kepada ulama. Hancuss karang. Sekali ulama cakap Islam wasatiyyah ni boleh pakai, pakat main-main dan pandang ringan semua hukum-hakam yang Allah bagi.

The only way we can implement Islam hundred percent, no wasatiyyah is by: establishing Khilafah.

Khilafah tak memperjuangkan gaji rakyat, isu air rakyat... harga barang dalam negara yang dibeli oleh rakyat. Itu semua manfaat.

Yang diperjuangkan oleh sistem Khilafah ini ialah: penegakan hukum-hakam Allah. Supaya Allah redha.

Jadi jangan bising dan perasan lah untuk mengatakan "Kalau kami menjadi pemerintah, kami akan pastikan gaji rakyat naik! Dapat makanan free!" selagi mana kita berjuang di medan demokrasi. Kapitalis yang berjuang melalui demokrasi ni semakin hari semakin menghimpit kesenangan hidup kita. Takkan dapatnya terbela selagi kapitalis berkuasa.

Kapitalis berkuasa dan kaya~ bolot kekayaan sendiri, makan sorang-sorang harta dia, makan duit rakyat, rampas hak manusia lain

Khilafah tertegak: Hukum-hakam Allah berjalan. Allah kan maha kaya so He can give anything to us. No doubt. Tak payah jumpa intak sign susah-susah.

Cukup.

0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment