Saturday, March 30, 2013

Orang Baling Tahi Kita Bagi Bunga

Assalamualaikum.


Bukannya tidak pernah ada orang yang datang memperingatkan kamu tentang dosa mengumpat.

Ternyata kamu memandang mengumpat itu hanya sebagai cela kecil bak parut dicakar kucing.

Dan ternyata kamu lebih seronok mengumpat berbanding takut dengan dosa mengumpat.

Tidak mengapalah. Tidak terjatuh atas bahu saya untuk menghukum kamu.

Bukan saya yang bertanggungjawab mengawal cara kamu berfikir dan apa yang kamu fikir terhadap saya. Otak kamu, hati kamu ialah di bawah kekuasaan kamu. Bukan saya.

Jadi untuk apa saya marah?

Saya hanya simpati sebab kamu gagal untuk hidup dengan rasa sedar akan pemikiran negatif itu.

Kamu ingin saya derita?

My life isn't going the way you or me want it, but clearly it goes the way how Allah has planned for me.

Keinginan kamu untuk melihat saya derita itu adalah hasil pemikiran kamu, bukan saya. Jadi masalah itu bukannya masalah saya. Obviously it is from you.


Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali.

Jadi buatlah baik seadanya, jangan sesekali mengkhianati atau menzalimi orang lain.

Saya sudah buat apa yang saya boleh buat. Terpulang kamu selepas ini. 

What is within my free wills, I did it and hopefully it can kill down your kerek at least.

5c51bp1bnjh18i3cofkhe6hr9qkifsnb

0 Throw your words, write good:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment